środa, 25 września 2013

#12 Jesienna melancholia

[source]

Tak, to już pewne - i mnie dopada powoli jesienna melancholia. Bo w końcu kto z nas potrafi jej uniknąć... chyba nikt. Nie ma raczej też powodów, by przed nią uciekać. Niewysłowioną przyjemność dają mi te długie, ciemne wieczory spędzone pod kocem z kubkiem herbaty w ręku. Do tego dobry film lub książka, a czasem tylko pełne zadumy spoglądania na targany wiatrem świat z okna naszych pokoi. Chyba każdy wyobrażał sobie kiedyś, że jest super-hiper-mega-ogromną gwiazdą i właśnie gra w przygnębiającym dramacie człowieka patrzącego na ten smutny świat. Oczywiście żaden film nie wycisnąłby z nas ani jednej łzy gdyby nie odpowiednio dobrana muzyka. I oto przed wami moja osobista, dołująca lista kawałków idealnych do szeroko pojętego "jesienienia się" czy też "smutania" z każdego innego,dowolnego powodu:

  1. Bon Iver - Skinny Love
  2. The xx - Crystalised
  3. Fiona Apple - Every Single Night
  4. Lo-Fi-Fnk - Want U
  5. Coldplay - Fix You
  6. Eric Clapton - Tears In Heaven
  7. Arcade Fire - The Suburbs
  8. Crystal Castles - Not In Love ft. Robert Smith of The Cure
  9. Awolnation - Sail
+ byłoby świetnie, gdybyście dorzucili coś od siebie, chętnie posłucham!

Pozdrawiam gorąco,
Dor.

15 komentarzy:

  1. O tak, jak patrzę za okno to nawet nie chce mi się wychodzić z domu. Ba, nawet wstawać z łóżka! Najchętniej zostałabym tu cały dzień z gorącym kubkiem czegoś do picia w rękach. No ale cóż, ciepły sweter i trzeba jakoś z tym wygrać, a piosenki słucham wręcz przeciwnie - motywujące do działania, żeby całkowicie mnie nie "przybiło" do koca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nienawidzę jesieni! tylko lato, bo straszny ze mnie zmarzluch :D + Coldplay- Fix you <333

    OdpowiedzUsuń
  3. Nicolaj Grandjean – Shift To Reverse i Asaf Avidan & The Mojos - Reckoning Song (tylko błagam, nie w remixie!!!) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drugie znam i lubię, zarówno bez jak i z remiksem (dobre wspomnienia:)). jeśli chodzi o Asafa to jedzie polecam 'Love it or leave it' :) pierwszego nie znałam, ale przesłuchałam, jest niesamowity!! dzięki :*

      Usuń
  4. Ja ostatnio kocham się w tym: http://www.youtube.com/watch?v=uUWrcFpmI5U. Idealna na jesienne wieczory <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znałam, dziękuję, dopisuję do playlisty! :-)

      Usuń
  5. Coldplay - Fix You numer jeden!!!! Uwielbiam ten kawałek i wielbię ten zespół!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz, że jakiś czas temu pisałam prawie identyczną notkę? ;) to wszystko co dostałam od innych blogerów, jak i moje własne smuty. polecam każdy kawałek z osobna! ;)
    IMANY - You Will Never Know
    Masia - Kluczy milion
    Birdy - Skinny Love
    Emily Wells - Becomes the Color
    Angus and Julia Stone - I'm not yours
    Pezet - Źrenice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz, widocznie jesienne ponuractwo nikogo nie oszczędza ;) dzięki za kawałki, co prawda większość już wcześniej znałam, ale zawsze warto sobie odświeżyć ;) a Skinny Love zdecydowanie wolę w oryginale Bon Iver! pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ja bardzo kocham jesień, godzę się nawet na tą coroczną melancholię. Ma to jakiś urok w sobie, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aj ta jesień dopadnie każdego ;d świetne piosenki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!