piątek, 27 września 2013

#13 O odkryciach muzycznych i czy polska muzyka naprawdę jest do dupy?

Jestem muzycznym maniakiem. Ogromną radość sprawia mi wynajdywanie nowych zespołów czy wykonawców, którzy w jakiś sposób skradną moje serce. Ostatnio jednak zauważyłam ogromny zastój w tej materii... Nie wiem czy to dlatego, że wiele zespołów już przesłuchałam i kojarzę czy dlatego, że za słabo szukam. Nieważne. Ważne jest to, że w końcu znalazłam i, jak się okazało, nie trzeba było daleko szukać.

Polska muzyka... temat-rzeka. Jak kto i co lubi, ale dla mnie większość to chłam przez wielkie "CH". Nie skreślam jednak naszego rodzimego rynku muzycznego tak zupełnie, jest kilka perełek, np. Brodka, Myslovitz, Mela Koteluk czy Dawid Podsiadło. Ogromnie mnie to cieszy i z całych sił kibicuję tym artystom! Niestety lista przyzwoitych, dobrze rokujących polskich muzyków jest przygnębiająco krótka i naprawdę nic nie zapowiadało się na to, by coś miało się zmienić.

źródło

Drodzy Państwo, przedstawiam Wam - The Dumplings! Odkrycie tego tygodnia. O istnieniu tego zespołu dowiedziałam się z fanpejdża Łukasza Jakóbiaka (20m2 Łukasza), który odkrył ich po tym, jak jeden z dwóch członków tego zespołu napisał do niego maila z prośbą o wyrażenie opinii na temat ich twórczości. Reszta posypała się jak lawina... obecnie wiele portali muzycznych rozpisuje się na temat tego przełomowego odkrycia, a Łukasz zaprosił The Dumplings do swojej kawalerki (premiera odcinka z ich udziałem już jutro). Co ciekawe, artyści mają... 16 i 17 lat! Dziewczyna i chłopak. Wyglądają niewinnie, prawda? On komponuje, ona śpiewa. Muzyka jest świetnie dopracowana, trochę electro, trochę indie rock. Wokal natomiast... w życiu byście nie powiedzieli, że to tak młody głos. Trochę Laura Marling, trochę Florence. Ale tak naprawdę jedyna w swoim rodzaju, poruszająca barwa kojąca zmysły.

Więcej na temat "Pierogów" i ich muzyki znajdziecie na ich fanpejdżu na facebook'u (The Dumplings), natomiast po dawkę tej niezwykłej muzyki zapraszam TUTAJ. Polecam rozpocząć słuchanie od "How many knives", "Słodko-słony cios", "Nie słucham" lub "Everyone is crying", ale tak naprawdę to wszystkie są niesamowite. Ja od trzech dni nie mogę się oderwać!

I nie, polska muzyka nie jest całkowicie do dupy. Znów w to uwierzyłam. Dzięki, The Dumplings!

Pozdrawiam gorąco,
Dor.

PS Polecam słuchać w słuchawkach i głośno, daje jeszcze lepszy efekt. Chociaż i tak pewnie sami instynktownie podgłośnicie. Enjoy!

14 komentarzy:

  1. Również lubię wyszukiwać nowych zespołów głównie z gatunku indie rocka :)

    Mam nadzieje, że wpadniesz również do mnie: http://spiked-soul.blogspot.com/ i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłej soboty! ♥
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  2. O błagam, polska muzyka ma się świetnie! Zdaje mi się, że nawet lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Trzeba tylko potrafić szukać, bo majstersztyków mamy wiele. Od The Car Is On Fire czy Lily Hates Roses, przez Plastic, bo mainstreamową Brodkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za nowe propozycje ;) Lily Hates Roses znam i słucham... pozostałe na pewno sprawdzę :) nie wiem czy ma się świetnie, ale bankowo coraz lepiej. co nie zmienia faktu, że większość ludzi twierdzi inaczej, co poddałam pod wątpliwość... ;-) pozdrawiam!

      Usuń
  3. Miałam od kilku dnich w końcu włączyć sobie jakiś ich utwór.. zmobilizowałaś mnie:P A co do polskiej muzyki to naprawdę jest sporo perełek.. Mikromusic z przepięknym "Świat oddala się ode mnie".. czy pozytywne Muchy:) jest trochę fajnych artystów..niestety u nas się jeszcze szerzej takiej muzyki nie promuje.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam to samo co przedmówczyni, ciągle próbuję znaleźć czas na odsłuchanie ich muzyki i obejrzenia wywiadu w 20m2!
    Chętnie poleciłabym Ci też zespół Kapelanka - > https://soundcloud.com/kapelankamusic może Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie pieknie wygladaja i super spiewaja. Dobrze,ze o nich napisalas, bede miala co sluchac ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja głównie słucham muzyki zagranicznej, ale z polskiej też się coś znajdzie:)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Także okropnie lubię wynajdywać nowych wykonawców! Jak znajdę kogoś ciekawego to wczuwam się w całkowicie i zjadam całe albumy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam, że tu, ale nie wiem gdzie, więc zgodnie z prośbą daje znać, że się coś pojawiło :)
    http://about-our-pain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Polska muzyka nie jest zła, osobiście lubię wiele naszych zespołów. Myślę że rap też ma się nie najgorzej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Fashion Weekend mieli swój pierwszy koncert na żywo. Miałam okazję go zobaczyć - była moc! Przeogromna moc! Uwielbiam ich, uwielbiam młodych ludzi z pasją i talentem.
    Oby odnieśli sukces

    Pozdrawiam,
    Confassion
    www.confassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam, że Łukasz Jakóbiak załatwił im tam występ i żałuję, że nie mnie tam nie było !

      Usuń
  11. Zaraz muszę obczaić. Też uwielbiam słuchać muzyki, ale z lenistwa nie wynajduję nowych zespołów, czy kawałków. Wolę stare klasyki i to zagraniczne najczęściej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!